Chiar daca asta nu e neaparat o veste buna, soferii din Romania cumpara si conduc mai multe masini la mana a doua decat noi. Dar daca tot cumparam o masina ieftina, rulata, de ce sa nu o verificam in amanunt ca sa ne asiguram ca nu luam teapa? Verificarea unei masini second hand inainte de cumparare este un proces recomandat a fi facut impreuna cu un specialist.
Tapiteria - nu strica sa vedem daca scaunele, bancheta si fetele de usi sunt murdare, daca au urme de arsuri sau pete. Pentru ca asa ne dam seama daca proprietarul a avut grija de automobil sau nu. In plus, daca scaunul de la sofer este crapat sau rupt si bordul arata 100.000 de kilometri, e clar ca ceva e in neregula.
Volanul - trebuie verificat tot pentru a ne da seama daca masina are kilometri reali. Daca are urme de uzura, dar pe bord ne este aratat un numar ciudat de mic, trebuie sa ne punem semne de intrebare. Daca are comenzi electrice pe el, atunci trebuie sa vedem daca functioneaza toate.
Schimbatorul - la fel ca in cazul volanului, uzura unui schimbator ne arata daca are kilometri reali. Din pacate, ne spune si daca masina a fost condusa de o femeie. Din cauza unghiilor mari, femeile uzeaza prematur pielea schimbatorului.
Aerul Conditionat - trebuie sa verificam mereu daca functioneaza si sa il pornim de mai multe ori, sa ascultam daca se cupleaza compresorul si sa asteptam pana cand simtim aer mult mai rece ca cel de afara.
Luminile - cu ajutorul unui prieten care sta in afara masinii, verificam toate becurile, de la stopuri, faruri, proiectoare, ceata, si cele de pe frana, dar si semnalele.
Bordul - pe bord aruncam o privire ca sa vedem daca are urme de crapaturi sau gauri de la diferiti suporti. Insa si cu contactul pus, dar si cu motorul pornit, ne uitam sa vedem daca se aprind ceva martori in bord sau erori. Trebuie sa fim atenti si la airbaguri si sa ne asiguram ca sunt la locul lor cele originale.
Geamurile - verificam toate geamurile electrice, inclusiv de la butoanele soferului, dar si pe toate celelalte individual.
Podeaua portbagajului - un lucru foarte important este sa vedem daca masina a fost sau nu lovita. Ne putem da seama daca a suferit lovituri din spate sau in lateral cand ridicam mocheta sau capacul portbagajului pana ajungem la tabla. Daca sunt urme de reparatii sau suduri, e clar ca masina a fost lovita.
Verifica VIN-ul masinii.
O simpla cautare dupa VIN pe google poate fi de folos. Asa poti urmari kilometrajul real al unei masini second hand si istoricul daunelor.
Are carte service? (reala!)
Daca da, este completata corespunzator fara goluri mari de timp? Si tot daca da, este reala? Nu de alta, dar baietii falsifica destul de usor cartile.
Testeaza caroseria cu un magnet.
Daca magnetul nu adera la elementele de metal, este probabil ca zona in cauza sa fie chituita.
Motorul - e bine sa ridicam capota inainte sa pornim motorul ca sa-l auzim cum porneste. Nu uitam sa aruncam o privire la evacuare, sa vedem daca scoate fum alb de ulei ars. Motorul trebuie verificat atent, atat pentru zgomote si batai ciudate, cat si pentru scurgeri si urme de adaptari sau reparatii neconforme. Putem scoate si joja ca sa vedem culoarea uleiului si nivelul sau.
Planetarele - in mers, cand scoatem masina la test, verificam planetarele de uzura in viraje stranse, accelerand. In cazul masinilor cu tractiune fata, daca planetarele necesita inlocuire, ele vor scoate sunete ciudate care ne vor trage un semnal de alarma.
Sursa: romaniatv.net